SENARAI FOLLOWER CEMOXX

JOM exchange link!!!

Jom Check Berat Belog!!!!!!




hye kawan-kawan...nak tau tak nape belog korang slow motion gitu...sebab banyak sangat widget kat belog korang..tapi tak di nafikan belog saya pun berat tawu....sedih tawu...

tengoklah...


tekan tuk besarkan ye!!!!



Di sini saya ada nyatakan blog yang lambat loading akan menyebabkan pengunjung terus keluar dari Blog korang taw tak !!!.

Penyebab blog Lambat Loading :

1) Widget yang banyak – ramai diantara blogger sukakan widget, dan widget yang cantik dan pelbagai fungsi menyebabkan widget kelihatan menarik.Tetapi AWAS kerana widget yang banyak akan menyebabkan blog anda menjadi berat dan tidak menarik.

2) Template yang berat – Banyak sumber boleh didapati untuk mendapatkan Template. Pilihan template yang Simple dan ringan adalah satu kelebihan bagi sesuatu blog, jangan memilih template yang terlalu berat kerana ini akan “membunuh” blog anda.

3) Gambar yang berat – Jika ingin meletak gambar, pastikan saiz gambar tersebut adalah ringan. Kalau boleh gunakan file Gif.

Cuba uji blog anda pada talian yang lemah seperti menggunakan broadband. Cari coverage yang rendah dan cuba uji kecepatan blog anda loading.


kalau korang nak cek juga....jomla!!!kita tengok sape yang berat..hehe...sape dapat lawan speed nan saya..hehehe..



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan KOMEN tuk cik cemoxx!!
1.yang baik-baik
2.eclass tanda teman
3.anda comel
4.minta link facebook bole??
ngee~~~